Min trädgård

Min trädgård

fredag 21 mars 2014

Solen skiner - och jag med den!

Idag smälter snön i racerfart - 9 plusgrader och strålande sol! Men jag blev lite orolig när jag såg fullt av spår på gräsmattan i morse - måtte det vara katter o inte rådjur, tänkte jag. Men tyvärr...rådjur var det. Kanske har jag dock lyckats täta till buskarna med galler o störar, tillräckligt i år, för tulpanbladen stod kvar. Annars brukar rådjuren vara proffs på och trassla sig igenom syrenhäcken o ta alla tulpaner jag har där.
Kanske, kanske får jag behålla dem i år :)

Hoppas på lika fint väder i morgon, för nu ska jag jobba till midnatt.

Ha en toppendag o njut ni som kan!


1 kommentar:

  1. Lång bilresa från Trädgårdsmässan i Stockholm och hem. Det verkar som snögränsen går i höjd med Nyköping.
    Blåsigt som sjutton men lagom varmt och gott i växthuset där våren spirar för fullt.
    Visst är det konstigt att se vinterbilder i mars, men jag tror de flesta växter klarar det.
    Hoppas du får en bra jobbnatt och lite trädgårdsnjutning i morgon
    /Anette

    SvaraRadera