Min trädgård

Min trädgård

lördag 29 mars 2014

Ordning i växthuset, utflykt o shopping...

Idag dag blev det en sån där härlig dag. Gick upp tidigt o tog hand om det som såg ut som ett tattarläger, utanför växthuset. Nu har jag fått god ordning och rena krukor. Kom även iväg o handlade lite blommor och jord på Blomsterlandet. Ska placera ut dem i morgon.
Kunde inte låta bli att köpa årets Pelargon, trots att jag egentligen sagt till mig själv att jag inte ska köpa fler Pelargoner i år (förutom möjligtvis en till Mårbacka, då det är tveksamt om min nuvarande klarar sig).
Fixade till lite pynt på ett litet bord - får se hur länge det får bli kvar. Förmodligen kommer varenda liten yta behövas för växter i sommar....
Till den köpta Påskliljebuketten plockade jag några Videkvistar.
Och visst kom vi iväg på utflykt även denna helg, Janne och jag. Vi började med lunch på Stornäskajen, med smörgåstårta och cider. Sen körde vi runt på småvägar vid Lögdö, Ljustorp, Lagfors.... och promenerade runt och insöp våren på de olika platserna.

Tranor och Svanar i massor - men även Sparvhök, Tofsvipor, Gulsparvar och mycket andra fåglar. Och sex Rådjur, som var på behörigt avstånd från min trädgård - där kan de hålla sig :)

Ha en fortsatt fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar