Min trädgård

Min trädgård

lördag 1 mars 2014

Lösning nr 1 - sen då?

 Ja, då kom den på plats - hyllan som jag behövde till plantorna. (Sen att alla böcker o annat, som stod i den, ligger travat i ett annat rum nu, blir ett senare bekymmer...) Jag satte växtbelysningen i framkant av två hyllor. För att få ljus till hyllan under, satte jag de krukorna på en bricka, som står utdragen utanför hyllan - med en tegelsten som motvikt.
Det var ju bra....men inser ju att jag behöver fler lampor o fler hyllor. På övervåningen frodas fler fröplantor, som snart vill komma ner o få belysning de också. Några kan stå kvar vid fönster däruppe, men där tar även  Pelargoner o annat upp platsen.

Nej - mot Blomsterlandet o se om jag kan hålla mig till inköpslistan....eller om det blir som vanligt ;)

Förresten - det regnar ute - jippie! Då smälter snön ännu fortare. Var ute o skottade bort lite snö över rabatter igår, skottade fram lådan med kryddväxter, julrosen visar sitt praktfulla bladverk över snön osv....det finns hopp!

Ha en mysig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar