Min trädgård

Min trädgård

lördag 22 mars 2014

Kärleken växer :)

Vilken underbar vårdag!

Måste dock ta en paus från trädgården, för att inte förvärra min skada i bröstbenet - då är det bra med en liten bloggstund.

Har tagit en fika i växthuset, som ännu ser mer ut som ett förråd för trädgårdsmöbler. Men det gav ändå lite möjlighet till funderingar över omstrukturering därute. Har rensat ur den gamla jorden i tunnan, där jag brukar ha gurka. Nästa steg blir att skura rent.

Tog även en liten rundvandring i trädgården...och se - kärlek(sört)en växer! :)
 Och krokusarna tittar upp lite varstans - även viol och vintergröna! Blir lycklig för varje lilla blomma.
Hittade även den här risiga gamla lådan, bakom komposten. Den ska jag rusta upp och använda till odling av rotsaker. Planerar även att utöka med odlingstunnlar i år, där chili, olika sallader, aubergin mm ska få ta plats.
Men nu är det dags för en runda till, för att plocka upp o räfsa upp alla grenar och kvistar.

Ikväll blir det stand-up, som föregås av buffé. "En mans föreställning" med Jens Nilsson i samarbete med Sissela Kyle, som jag vunnit biljetter till. Ska bli grymt kul! :)

Njut av solen därute nu!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar