Min trädgård

Min trädgård

lördag 1 mars 2014

Reklammodell för Perlite

Gjorde ett nostalgiskt inköp av Perlite idag, för att använda i jorden.
Det var faktiskt min far (Tormod Fjärem), som på 70-talet utvecklade användandet av Perlite, både som brandsäkert byggmaterial och som jordförbättringsmaterial.
 Här modellar jag för "Byggnadstidningen", för att illustrera brandsäkerheten.
När  jag letade fram den gamla "modellbilden" fann jag även en bild som visar att mitt växtintresse tydligen började i tidiga år :)

2 kommentarer:

  1. Vilken kul grej! Vad exakt gör perlite för jorden? Har bara förstått att "det ska va bra" :)

    SvaraRadera
  2. Det används väl framförallt i jord, för att få en luftigare jord, men även för att behålla fukten bättre. Och så tillförs mineral i jorden (hur effektivt det är vet jag dock inte)

    SvaraRadera