Min trädgård

Min trädgård

fredag 28 mars 2014

Rådjuren har hittat mat...i min trädgård :(

Inburade tulpaner, för att rådjuren inte ska äta upp dem. Tidigare år har de lyckats tråckla sig fram o äta upp tulpanerna ändå, men i år har de fått vara ifred.
För att få njuta av tulpaner, trots rådjur, har jag planterat vildtulpaner i gräsmattan - de fick vara ifred förra året. Tulpanerna jag har vid husväggen har alltid fått vara ifred - tills nu...
Vilka glupska rådjur sen! På en stol har jag en korg med krokusar, som de ätit av - de ska inte ens äta krokusar!
Men, men...tur det finns fler blommor att njuta av :)
 Och inomhus växer plantorna...i olika storlekar
 Hoppas faktiskt att inte gurkor mm inte växer lika fort som tomaterna - för det dröjer innan de kan flytta ut i växthuset.
 I kryddhörnan tog jag lite Indonesisk Oregano och Vitlöksblad (förutom skinka, paprika lök, banan mm) o använde till en liten pizza, som dagens lunch:)

 Ok....en kan ju inte bara gå omkring o njuta av blommor o god mat, så idag röjde jag ur växthuset och tvättade rent med såpa - skönt att det äntligen blev gjort :)
 Får se vad helgen bjuder på, förutom vidare arbete i trädgården. Förra helgen njöt jag på denna strand, vid Norrvikssand.....



Hoppas vi alla får njuta av sol o värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar