Min trädgård

Min trädgård

lördag 8 mars 2014

Sol, blommor o öring....

Vilken härlig dag!

Solen skiner o jag med den. Gick upp kl 06.00 i morse, för att fara o fiska i Ljungan. Fick ganska snart en fin öring (faktiskt min första havsöring) - dock för liten, för att få behålla.


Hade varit lagom annars, eftersom det bara är jag som kan äta fisk hemma...
Kanske vi ses en annan gång, när du blivit större :)
Med eller utan fisk, så var det ivf härligt att få vara ute i vårsolen.

                                              
Men nu kommer dagens chock. Det är 8 mars, jag bor i Sundsvall....och Gullvivorna är på väg att blomma!!

Krokusen är också pigg och allert :)


Även denna krokus är på väg, trots att den kommit från inomhusvärmen och sedan fått utstå både snö, kyla och blåst.
 Men hur härligt det än är ute, så måste jag ta en powernap nu. Jobbade till tolv i natt, somnade 02.00 och vaknade 04.00. Så om jag ska orka fara på middagsbjudning ikväll, är det nog bäst o ta en liten lur.

Ha en fin dag alla! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar