Min trädgård

Min trädgård

onsdag 5 mars 2014

Kommer så rolig post... :)

Det är så roligt att titta i brevlådan nu, då jag väntar flera frösändningar, frökataloger mm. Igår fick jag frön, som jag köpt på auktion: Laxfjällvallmo (Papaver alboroseum) och fick dessutom några bonusfrön av Alpklocka (Linaria alpina) - tack Monica Fryklund :)

Med gårdagens post kom även ytterligare auktionsköp: 100 st Pergamyrpåsar, att sortera fröer i - perfekt när jag ska skicka vidare fröer i de olika frökedjorna, jag är med i.


Inomhus njuter jag vidare av mina olika vårarrangemang. är inte dessa tulpaner fantastiska, så säg!?


Efter en liten runda i trädgården idag, kan jag konstatera att blad till tulpaner, påskliljor och krokusar tittar upp. Spanar också in knopparna på julrosen....väntar otåligt :)


Småpysslar lite hemma idag, i väntan på att fara iväg och jobba natt. Ska underhålla typ ett par tusen ungdomar i natt, i ett stort sportlovsarrangemang - "Midnajtsrallyt".

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Det är allt spännande att gå till brevlådan dessa dagar!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera