Min trädgård

Min trädgård

söndag 10 augusti 2014

En tuff Amiral...

Igår efterlyste jag fjärilar i trädgården. Idag kom den... Amiralen, som måste vara en riktig tuffing. Den blev attackerad av en geting, men knuffade till slut bort den med vingarna :)



I övrigt har jag plockat närmare 3 liter krusbär, lite hallon, zucchinis, kryddor mm. Uff, så taggigt med krusbären.


Jag har också rensat i några hopplösa rabatter, som jag aldrig kan bestämma hur jag ska göra. Nu har jag ivf rivit bort massor med smultron, jordgubbar, revsuga...och tror jag har ett hum om hur jag vill ha det.

Efter en sådan dag, då jag ivf varit lite duktig, så tyckte jag att maken o jag var värda en hallon-smulpaj med glass, till efterrätt.






Over and out o god natt! :)  
/Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar