Min trädgård

Min trädgård

torsdag 19 juni 2014

Lite av varje på gång...bildkavalkad

Jättevallmon blommar, tillsammans med prästkragarna, som också håller på att slå ut.

En härlig mix av blommor som blommar just nu...o mer kommer :)

Kan en annat än älska jättevallmon?

Kom på första plats, i racet om vilken prästkrage som skulle slå ut först

Iris i olika storlekar och Hosta

Pampig den är!

Taklöken, vid dammkanten, är på väg att blomma

Då tunnelduken blåste bort passar jag på att visa vad som döljer sig där: blomkål, brysselkål, broccoli, kronärtskocka, jordärtskocka, franska bönor. Sätter i omgångar, för att inte allt ska blir klart samtidigt.

I en djupbäddslåda har jag en broccoli som hunnit betydligt längre än de andra...

Franska rädisor...bredvid dem finns även "vanliga" och vita rädisor.

Pak choi, Chin guku, lite rester av skördad spenat...samt kålrot. Utanför bild, i samma låda finns även morötter och palsternacka.

Kvar sedan förra året fanns spenat, salladslök, timjan, persilja och gräslök. Har i vår satt rödlök, gullök, vitlök, purjolök och silverlök.

Bland det roligaste, som är på gång i växthuset just nu, är zuccinin. Har flera sorter :)

Aubergine är nytt i mitt växthus i år - spännande!

Honungsmelon

chili
En tomat visar vägen...

Babygurkorna mognar efterhand i lagom doser. Mycket bra, i väntan på slanggurkan som kommer senare.

So far so good...första försöket för några år sedan så dog vinrankan över vintern. Nu har jag den i marken istället för kruka, som förra gången.
Spritärtor...

Både mangon och avocadon verkar trivas i växthuset. Bakom dem har jag nyligt satt sockerärtor, som får komma upp i lagom takt efter spritärtorna.

Potatis av olika sorter, som jag satt i omgångar för löpande skörd

När syrenen vissnar ner tar nyponrosen över, med sin underbara doft



Med denna bild vill jag önska er alla en riktigt fin midsommar! (Ibland kan det vara roligt att få manipulera bilderna lite, så de än mer uttrycker det en vill säga med bilden)

 Kram! /Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar