Min trädgård

Min trädgård

onsdag 18 juni 2014

Växtlighet, starka vindar o förkylning

Har varit utan röst sedan i fredags, med en förkylning, som bara tycks bli värre. Ingen bra timing - då både jobb och trädgård behöver mig. Allt i trädgård och växthus växer ju så det knakar just nu och vill förstås ha mycket vatten. Går o vattnar lite hjälpligt - men med feber blir det inga tunga kannor jag går runt med.
För att göra mig än mer frustrerad har vädergudarna bestämt att de ska blåsa sönder odlingstunneln också. En fördel är väl att inga kryp lär ta fäste bland kålen, så länge det blåser. Får hoppas att jag är frisk o kan laga det hela, när blåsten lagt sig.
 I övrigt är jag glad att jag redan har jättemycket grönt att plocka till maten: Pak choi, spenat, rädisor. Chin guku, babygurkor, amarant och olika kryddor. Ska även bli spännande till midsommarhelgen, att dra upp första potatisen. Jordgubbarna blir inte klara till midsommar - men vilka mängder det blir i år!

Ha en fin dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar