Min trädgård

Min trädgård

söndag 8 juni 2014

Både fint i soffhörnan och ny arbetsplats

En härlig helg är till ända. Har fått lite mer ordning i växthuset...även om en del bara står där i väntan på att få komma ut. Vi har skördat babygurka nr 2, första tomaten är på gång och så även aubergine och zuccini..
Men sen då, så har jag äntligen fixat golv till parksoffan och rabatter på båda sidor om det. Snickrade ihop en klätterpyramid av gammalt spillvirke o målade med överbliven färg - billigt o bra :) Saknar bara stenar runt ena rabatten nu. Har flyttat dit en del växter, även grävt upp vårlökar som var där, innan jag lade på markduk o la ny jord o sen ner med lökarna igen. Även lite blomfrön fick plats - spännande o se hur det blir sen :)
Från en bänk direkt på gräsmattan till detta. Slipper flytta bänken varje gång vi klipper gräsmattan. Och lite vackrare att titta på (och lukta på) än vallört o kirskål, som kommer krypandes överallt.

I rabatterna runt dammen växer det så det knakar. Vad gör det väl att förgätmigej letar sig fram på alla möjliga ställen? Vissa rum i insektshotellet är bokade....
Och slutligen....maken tog tag i förrådsprojektet och jag hakade på, så klart. För rensning i förrådet innebar idag att jag skulle få en ny arbetsplats för trädgårdspyssel. Ett förråd är alltid ett förråd, så mycket prylar är det, men jag har bra med plats o ordning o reda. ÄNTLIGEN! :)
Ha en fin vecka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar