Min trädgård

Min trädgård

lördag 7 juni 2014

Hög tid för uppdatering

Ja, nu är det på tiden att jag uppdaterar er på vad som händer hemma i min trädgård. Trots sjukdom, resor o massor med jobb, så har det trots allt hänt en del. Jag har haft fullt upp med att få ngn ordning i växthuset - gjort plats för mer och större växter. Planteringsbord o lagret av krukor står just nu ute, i väntan på att få komma vidare in i uteförrådet. Men det blir ett annat projekt.

Vildtulpaner och äppelblom har jag fått njuta färdigt av nu...men tur att det finns kameror :)



I växthuset har jag just nu spritärtor, chili, paprika, tomater, gurkor, avocado, mango, aubergine, zuccini, vindruvor.....och mycket andra små plantor, som är på gång.





Och ute....jösses vilken blomsterprakt det är redan o mer kommer det ju. Underbart med alla dessa färger! :)



För att inte tala om löjtnanshjärten i år - vad stor den blivit :)
Och så mitt kära dammprojekt - så otroligt roligt att se alla blommor som kommer upp från förra året runt om. Jag har även satt en del nytt. Massor med blommor, som ska locka till sig fjärilar o annat skoj.





Väntar bla på massor av Rudbeckior och Jätteverbenor...

I morgon ska jag fortsätta med ett annat projekt - soffhörna, klätterpyramid (som jag byggde igår o målade idag) mm.

Ha det bäst! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar